Als je het aan de meeste vrouwen vraagt, zullen zij zeggen dat ze het minst tevreden zijn over hun billen. Strakke billen, dat is wat de meeste vrouwen willen. Maar als je daar naar op zoek gaat, verschillen de tips en adviezen nogal eens. Wij vertellen je in dit artikel hoe je strakke billen kunt trainen op de effectiefste en snelste manier. Wil jij binnenkort ook over strakke, ronde billen beschikken? Lees dan vooral even verder.

Strakke billen en cardio training

In veel sportscholen zijn vrouwen intensief met cardiotraining bezig. Denk dan aan hardlopen op de loopband, maar ook aan fietsen en steps. Dit zijn intensieve oefeningen die zonder twijfel een bijdrage leveren aan je conditie en uithoudingsvermogen. Een neveneffect is ook dat ze de bilspieren – evenals de verschillende beenspieren – trainen en versterken. Cardiotraining is prima om te doen, maar geen bepalende factor als het om strakkere billen gaat. Waarom zou je cardiotraining wel moeten doen?

  • Met cardiotraining bouw je aan je conditie;
  • Je ontwikkelt meer uithoudingsvermogen en kunt de oefeningen die écht tot strakkere billen leiden, langer volhouden;
  • Cardiotraining is ook goed voor je geestelijke gesteldheid.

Effectief trainen voor strakkere billen

Je las al dat cardiotraining door veel vrouwen gezien wordt als dé manier om aan strakkere billen te komen. Echter is dat niet het geval. Wat werkt dan wel? Wanneer je bilspieren wil trainen, moet je ook de bilspier zoveel mogelijk belasten. Dat is immers ook wat je doet als je je armspieren (biceps en triceps) of buikspieren traint? Bij billen werkt dat niet anders. Effectief trainen doe je dus door middel van oefeningen die zich op de kont concentreren.

Voorbeelden van oefeningen

Enkele voorbeelden van oefeningen zijn de ezelstrap, de glute bridge en de lunge. Een andere zeer effectieve training is de Bulgarian Split Squat. Deze oefening is zwaarder dan een gemiddelde squat. Je staat met de wreef van je voet op een bank die iets lager dan je knieën komt. Je voorste been zet je eerst recht neer. Dan ga je door je knie tot je met je achterste knie bijna tegen de grond komt. Als dat gebeurt, ga je weer omhoog.

Deze oefening herhaal je idealiter 10 keer. Daarna wissel je van been. Deze oefening kun je – net als de meeste andere oefeningen – zwaarder maken door het gebruik van dumbells of door je lichaam net iets anders te positioneren. Dit is voornamelijk een kwestie van uitproberen en de grenzen voor jezelf blijven opzoeken en verleggen.

Formule voor het snelste effect

Wij weten ook wel dat jij het liefst strakke billen had na het lezen van dit artikel. Zo werkt het helaas niet. Maar we hebben wel een formule voor het snelste effect voor je. Als je de beschikking hebt over een uur sporten, bouw deze dan bij voorkeur als volgt op:

  • Begin met 20 minuten cardiotraining (doe in ieder geval 10 minuten de steps en kies voor de overige 10 minuten tussen hardlopen op de loopband, fietsen of roeien);
  • Doe nu gedurende 20 minuten oefeningen om je billen te trainen;
  • Doe nogmaals 10 minuten cardiotraining en bouw daarna 10 minuten langzaam af. Zorg dat je de laatste vijf minuten in looppas op de loopband loopt of rustig fietst.

Vergeet niet dat het meeste effect niet gebeurt op het moment dat je daadwerkelijk aan het sporten bent, maar pas als je aan het rusten bent. Je spieren krijgen dan pas de tijd om zich van je inspanning te herstellen. Spiermassa wordt dan gevormd en vetmassa verdwijnt. Op die manier verandert een dikke, vormeloze kont langzaam in een set van twee mooie, strakke billen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here